Prozkoumejte naši práci

Měníme #fintech platformu Portu.cz. Ukážeme vám nový web, design mobilní aplikace a co určitě nedělat.

Před 5 lety jsme byli u zrodu Portu. Společně s Obsahovou agenturou jsme vymysleli název, kreativní koncept a vizuální identitu. Po době růstu nás Portu oslovilo znovu. Chtěli lehce “zmodernizovat” web.

Skončili jsme na 581 hodinách, během kterých jsme Portu od základu předělali web, navrhli jeho novou strukturu, pustili se do kompletního redesignu webové aplikace (UX & UI), redesignovali flow investičního dotazníku a nadesignovali novou mobilní aplikaci.

Ukážeme vám kus naší cesty.

Výchozí situace, vznik potřeby a zadání

Martin Luňáček nás oslovil v únoru 2021, zda bychom se jim nepodívali na web a nenavrhli, jak ho oživit. Před lety, kdy jsme pro Portu navrhovali vizuální identitu a kreativní koncept, bylo našim úkolem jen to. K webu jsme se ani nedostali, ten si Portu dělalo samo.

O to větší radost jsme měli, když se Martin ozval a chtěl, abychom se podívali i na web, jeden z hlavních prodejních kanálů.

„Původní záměr byl udělat "lehký facelift" webu - převážně homepage a uživatelského rozhraní. Cítili jsme potřebu trochu modernizovat design, vylepšit ikony, sjednotit styl. Remembership, který dělal vizuální identitu, byl první volbou pro oslovení - náš brand mají navnímaný z pohledu designu nejvíce.“

Martin Luňáček, Portu

prozrazení výsledku, čtěte dál i tak :)

Portu se od dob, kdy vytvořilo první verzi webu, hodně posunulo a bylo třeba tu změnu reflektovat i v komunikaci. Lehká a jen vizuální změna by však nepomohla. Jejich web už dávno nebyl s to nést tíhu svého obsahu. Bylo třeba změnit strukturu webu a přeskládat obsah dle zákaznických cest.

Pro část potenciálních zákazníků mohla být úroveň webu dokonce i zdrojem určité nejistoty. Byl udělaný šablonovitě a posloupnost obsahu byla čistě strojová, bez pečlivě nadesignovaného "flow" uživatele a jeho interakcí.

I úspěšné firmy mohou narazit na své limity právě kvůli soustředění se čistě na produkt, nedokonalému webu či jiným bodům komunikace. Pak mohou své zákazníky zbytečně znejistit, nebo dokonce odradit. Sebelepší produkt časem narazí na mantinely v podobě nekvalitního designu či komunikace.

Po úvodních workshopech a prvních iteracích se nám s Portu podařilo najít shodu a dostali jsme větší prostor na strategickou změnu, pustili jsme se do kompletního předělání webu a zároveň vytyčili akční plán i pro další změny. Bylo jasné, že prezentační, prodejní a obsahová část si musí “povídat” i s produktem, jinak to bude zase špatně.

Společně s webem tak doznala změn i vizuální identita Portu, pustili jsme se do UX změn a následně i redesignu hlavního produktu Portu, uživatelské části, kde klienti spravují své finance, a také mobilní aplikace, po které mnoho klientů dlouhé měsíce volalo.

„Na aplikaci čekám, jako na první sex“

Uživatel Portu

Navržený postup

Nejdříve jsme se pustili do analýz, rozpočtů a plánování sprintů. Jak už jsme zmínili, začali jsme webem a vizuální identitou. Prvním cílem bylo postavit web, který zvládne více obsahu, aniž by se v něm uživatel ztratil a který povede ke konverzi - tedy založení účtu.

Bylo potřeba:

  • prozkoumat analytická data

  • navrhnout vylepšení a popsat problematické části

  • přeskládat strukturu webu a logicky ho provázat dle cest zákazníka

  • navrhnout UX & DESIGN koncept webu a zároveň využít příležitosti refreshnout identitu

  • popsat potřebné změny v copywritingu

  • nadesignovat všechny potřebné stránky, nakreslit infografiky a poskládat styleguide webu pro implementaci

  • vše otestovat

  • doladit implementaci programátorů a kodérů, pomoct jim, aby vše odpovídalo designu návrhů, vyřešit případné změny

Chcete se s námi vydat na společnou cestu za lepším produktem, službou nebo značkou? Potřebujete odfacilitovat workshop a najít řešení na problémy, kterým čelíte? Naučit svůj tým Design Thinking? Pojďme probrat s čím potřebujete pořádně píchnout.

PŘÍPADOVÁ STUDIE

Jak jsme vyvedli datovou firmu z labyrintu a sjednotili 4 produkty pod jednu značku

DATAWEPS

PŘÍPADOVÁ STUDIE

Jak měníme malé vinařství z jižní Moravy? Od designu etiket přes strategickou spolupráci.

VINAŘSTVÍ PITRA
Všechny případovky
blue arrow
FacebookInstagramLinkedin