Prozkoumejte naši práci

Designujeme reporting dat o přírodních katastrofách, v miliardách korun

Schůzka těsně před Vánoci 2018 nám přinesla nečekaný dárek. Nadesignovat přehlednější reportování dat, se kterými pracují experti pojišťoven z celého světa. Ti sestavují na základě meteorologické předpovědi odhady škod způsobené blížícím se hurikánem nebo vichřicí, které se aktualizují v reálném čase. Tyto podklady hrají klíčovou roli v efektivním řešení následků katastrof včetně vyplácení škod zasaženým lidem. Od týmu Impact Forecasting (Aon) jsme tak pod stromeček dostali opravdovou výzvu. Ukážeme vám, jak ji krok za krokem naplňujeme.

Vše začalo schůzkou v krásných kancelářích Aon v centru Prahy

Setkali jsme se tady se Šárkou, produktovou šéfkoutýmu Impact Forecasting, abychom mohli spolu s jejím týmem začít inovovat způsob, jakým posílají klientům výsledky z automatického předpovědního systému. Tato data hrají klíčovou roli při eliminaci nevyhnutelných dopadů blížící se katastrofy.

Automatizovaný předpovědní systém od Impact Forecasting je v oblasti odhadu škod způsobených hurikány a vichřicemi světovým unikátem.

Spolupráci jsme zahájili KickOff workshopem se specialisty IF

Po úvodních schůzkách jsme uspořádali KickOff workshop, kde jsme se poprvé setkali s celým týmem, který má automatický předpovědní systém na starost. V současné chvíli řeší hurikány a vichřice. Na workshop proto dorazil i meteorolog, matematička a programátor, aby nám pomohli pochopit jejich vysoce specializovaný obor.

Společně jsme se ponořili do hloubkové analýzy všech jejich činností, častých problémů a úspěchů. Podrobně jsme se zabývali i tím, co konkrétně potřebují jejich zákazníci a jaká je situace v oboru. Do detailu jsme mapovali cesty, jakými reportují výstupy klientům.

Jelikož je IF součástí nadnárodní společnosti Aon, museli jsme se vydat cestou iterace. Zároveň jsme potřebovali najít co nejrychlejší řešení. Sezóna hurikánů začíná na jaře a většina vichřic přichází během podzimu. Takže nezbývalo moc času.

Následoval UX workshop, který nám umožnil dokonale pochopit význam a cesty dat

Po nezbytném vhledu do fungování produktu jsme potřebovali rozklíčovat samotnou práci s daty. Na UX workshopu jsme do detailu rozebrali všechny typy dat a modelů, se kterými se pracuje a které se reportují klientům. Na základě všech zjištěných informací jsme začali navrhovat cestu, jak zákazníkům usnadnit jejich práci s daty.

KickOff workshop nám umožnil poznat obor a práci týmu, UX workshop zase chápat zpracovávaná data a nastínit první možnosti řešení.

Několik e-mailů s desítkami excelových souborů jsme přetavili do přehledné e-mailové šablony a aplikace

Kompletní redesign robustního desktopového rozhraní ELEMENTS byl nereálný, takže jsme se vydali tou nejjednodušší a možná i nejbanálnější cestou. Začali jsme designovat alternativní rozhraní, které bude pro uživatele a jejich práci přívětivější. Výsledky automatického předpovědního systému pro hurikány a vichřice se tu budou zobrazovat přehledně na jednom místě, aby se s nimi dalo lépe pracovat. Tento krok se dal reálně stihnout a připravil nám pevnou půdu pod nohama pro komplexnější úkoly.

KROK 1

Úprava e-mailové šablony

Nejrychlejší cesta, jak vylepšit způsob doručování dat z automatického předpovědního systému, byla paradoxně jednoduchá. Stačilo inovovat šablonu e-mailu. Namísto odesílání několika e-mailů s velkými e-mailovými přílohami jsme navrhli a nakódovali jednu čistou šablonu, která výsledky zobrazuje přehledně a v širším kontextu.

KROK 2

Příprava webové aplikace

Když jsme uhladili doručování dat, mohli jsme přejít k dalšímu kroku. Tím bylo designování webové aplikace, kde si klienti snadno dohledají všechny výsledky předpovědi, jejich historii a detaily. Zkrátka tu na jednom místě najdou všechny informace o blížícím se hurikánu nebo vichřici, včetně toho, jak ovlivní jejich portfolio.

Data jsme postupně seskupovali do smysluplných celků a na jejich základě rozkreslili konkrétní strukturu aplikace. Následně jsme nadesignovali základní obrazovky appky a jejího uživatelského rozhraní.

Jelikož má IF k dispozici velké množství zajímavých informací a článků, byla škoda schovávat si je jen pro sebe. V aplikaci jsme navrhli i veřejně dostupnou přihlašovací stránku a sekci novinek. Tento krok nám prokázal ještě jednu službu. IF tým nyní může veřejně ukázat, jak svým klientům usnadňuje orientaci v tak náročných situacích, jakými přírodní katastrofy jsou.

Vše jsme předali Šárce a jejímu týmu, aby mohli výstupy prezentovat vedení marketingu v Aon.

Blížíme se ke konci článku, ale rozhodně ne ke konci spolupráce

Workshopy a dvoukrokovým řešením ale naše práce nekončí. V současné době podrobíme návrhy uživatelskému testování, doladíme design a pak přijde na řadu samotný vývoj.

Závěrem malé doporučení pro velké projekty. Vlastně pro všechny projekty

Může to znít jako klišé, ale důkladná přípravná fáze se vždy bohatě vyplatí. V našem studiu vedeme klienty k tomu, aby do začátku spolupráce investovali dost času a úsilí. Jen tak můžeme garantovat, že najdeme řešení jejich reálných potřeb, které se dá realizovat v krátkém až střednědobém časovém horizontu. Tento přístup se nám osvědčil i tady. Našli jsme jednoduchý způsob, jak inovovat náročný způsob doručování dat. Zvládli jsme ho ve 2 postupných krocích. Sice bude ještě chvíli trvat, než zobrazovací aplikace spatří světlo světa, ale my pro vás už teď máme pár zákulisních ukázek. Užijte si je a dejte nám vědět, co na ně říkáte.

Tým:
Jenda Perla, Tým Datawepsu, Jakub Kadeřávek (programování a kódování webu), Martin Kozák (REMEMBERSHIP_), Petr Rubáček (REMEMBERSHIP_)

Do jaké výzvy se pustíme s vámi? Ozvěte se nám na petr@remembership.cz
Nebo si rovnou zamluvte polední konzultaci.

PŘÍPADOVÁ STUDIE

Obsahová agentura získala novou identitu. My silného partnera, pevné přátelství a 2. místo ve WebTop 100

OBSAHOVÁ AGENTURA

PŘÍPADOVÁ STUDIE

Jak měníme český startup v kosmetickou značku světové úrovně?

NAFIGATE COSMETICS
Všechny případovky
FacebookInstagramLinkedin