Fenek

Branding

Naši přátelé se rozhodli založit si vlastní komunikační agenturu, která ale nesmí být agenturou a má se jmenovat po malé pouštní lišce, Fenek.

Spojili jsme se s tímto mladým týmem, který chce pomáhat nadějným nápadům a talentům v oblasti fashion, design & start up, a pustili se do práce.  

Workshop Value Proposition Canvas 

Začalo se společným workshopem při kterém jsme se ponořili do klientova business záměru, a společně analyzovali jeho potřeby, benefity a bariéry. Cílem bylo přijít na velmi důležité insighty, které se pouhým zadáním sdělit nedají. 

Výsledkem několikahodinového workshopu byly jasně definované příležitosti k vyřešení a branding, který jsme následně začali tvořit, tak mohl jasně odpovídat na vzniklé otázky.

Ideation & Creative Concept 

Po úvodním workshopu následovalo pár dní, kdy jsme se zamýšleli nad hromadou papírků s velmi důležitými informacemi o klientově business záměru a o něm samotném. Mohli jsme tak klienta skutečně poznat, sladit se na jednu vlnu a přemýšlet, jak jeho značku uchopit co nejlépe.

Concept 

Výsledkem kreativního procesu je koncept, který přesně odpovídá na hlavní otázku, tzv. focus question. Focus question je shrnutí zadání do jedné otázky. Do otázky, kterou se v kreativním procesu snažíme společně vyřešit. Na konci tak neodevzdáváme obrázky, ale odpovědi. 

Naší hlavní focus question bylo:
Jak udělat z fenka žraloka s fenčí tváří?

Oba zakladatelé jsou totiž v poměrně velkých firmách na managerských pozicích, což může vyvolávat u jejich cílové skupiny strach, protože designéři se rozhodně nechtějí bavit s lidmi z korporací. K tomu přičteme obchodní vztah, který je nutno začít budovat, jelikož nelze všem donekonečna radit za kávu, a místo kamarádů jsou najednou odměření žraloci. A samozřejmě přichází na řadu i finance, a tady je třeba být striktní a důvěryhodní. 

Na druhou stranu Fenek skutečně není agentura. Je to spíše parta mladých a zkušených lidí, kteří chtějí pomáhat mladým návrhářům a designérům prorazit s jejich nápady a společně si plnit sny. Fenek chce dělat jen to, co mu bude dělat radost. Je to milé zvířátko, stejně jako každý zástupce Fenka je dobrák od kosti. 

Cílem naší práce tedy bylo vytvořit seriózní a důvěryhodnou komunikaci značky, která je na své klienty hodná a pomůže jim prorazit. Partnerství bok po boku. 

Definovali jsme si podobu komunikace značky. Výsledkem je 90 % seriózní, profesionální a čisté prezentace a 10 % roztomilá a hravá komunikace. Fenek je roztomilý a tým kolem něj na to nechce zapomínat, jelikož je to pro ně přirozené, věří v to a nechtějí se toho vzdát.

Shrnutí? 

Jak udělat z fenka žraloka s fenčí tváří? Navrhli jsme kreativní koncept, který je z 90% žralok a z 10% roztomilá lištička, která si ráda hraje. 

Díky zapojení klienta do kreativního procesu jsme se společně propracovávali ke kýženému výsledku a doručili jsme přesně to, co bylo třeba.