Nástrojem vás provede:
A je to tady. Začátek spolupráce. Úvodní workshop je pro nás ten pocit, kdy máte sbalený bágl, letenky v kapse a kráčíte si na letiště nebo na vlak. Dobrodružství začíná právě teď.
V našem studiu nikdy nepodceňujeme přípravu. Věříme, že s poctivou a pečlivou přípravou na začátku, dojdeme nejdál. A tak začínáme vždy Úvodním Workshopem.
Protože věříme, že dobrá práce potřebuje dobré prostředí, důvěru a hlavně zapojení všech, co s daným produktem či službou mají co do činění.
Proto nepracujete na základě zadání po e-mailu nebo ze schůzky. Nezavřeme se do studia a po měsíci vám neukážeme naleštěnou prezentaci s očekáváním, že se vám bude stoprocentně líbit.
Pracujeme způsobem, který vytváří kreativní prostředí s důvěrou a zapojením celých týmů. Věříme totiž, že nejsme odborníci na klientův byznys. A že žádná agentura či studio nemůže být. Odborník je právě klient a celý jeho tým.
Proto do našeho kreativního procesu klientský tým maximálně zapojujeme a práci vytváříme společně s ním. To vše děláme na základě designthinking přístupu – zjednodušeně řečeno vycházíme z toho, že víc hlav víc ví.
3 očekávání: (pokud jsme je nezvládli na předworkshopovém kafi)
Úvodní workshop je nejen o sladění a poznání týmu, ale především o produktu, službě nebo značce, na které jdeme pracovat. Ať už spolu jdeme rebrandovat, vymýšlet kampaň, designovat web nebo hledat strategii vaší značky, vždy začneme úvodním workshopem. Vyřkneme svá očekávání a vydiskutujeme je, sladíme se. Zažijeme spolu post-itové dobrodružství při Jobs, Pains & Gain i hluboké ponoření až na samé dno při vymýšlení Focus Question. Díky těmto dvěma metodám nastavíme azimut a vypravíme se směrem k cíli.
Pokud se spolu budeme pouštět do tvorby nového webu, rozšíříme úvodní workshop o webovou část. Budeme se zabývat nastavováním cílů a načrtneme si první skicu struktury webu. Ať už si budete obsah psát sami, my nebo naši nejmilejší parťáci z Obsahovky, je dobré "texto-tvůrce" mít už na tomto workshopu.
Z úvodního workshopu vznikne komplexní výstup v Miro, což je nástroj pro přenesení fyzických workshopů do online světa abychom měli všechny výstupy vždy po ruce a mohli na nich dál pracovat. Workshop může sloužit i jen jako podrobnější tvorba zadání (bez dalšího pokračování, tedy můžeme vám pomoct i odfacilitovat workshop pokud chcete na zadání pracovat dál sami například), nebo jak to máme nejčastěji - první krok každé naší spolupráce.
Workshop je možné dělat i online ale je třeba se připravit, že to je ještě o kus náročnější.
1. #friendsnotclients
Klient pro nás není klient, ale parťák. V týmu pracujeme společně.
2. Nejsme odborníci na každý byznys
Nehrajeme si na to, že víme, jak se pokládají podlahy. Proto pracujeme společně s klientovým týmem – tedy těmi, kteří znají rozdíl mezi betonem a anhydridem.
3. Díváme se z nadhledu
Na workshopu probereme celý váš byznys. Díky tomu otevřete Pandořinu skříňku a získáte nespočet námětů na změnu.
4. Chceme, aby do sebe všechno zapadalo
Začneme s logem a většinou skončíme u celého kreativního konceptu, který odráží příběh značky.
místnost s volnou plochou na lepení lístečků (u vás/ u nás)
post-ity (máme vlastní zásoby)
fixy pro každého (máme vlastní zásoby)
váš tým (všechny, kteří k tomu mají co říct, ale i ostatní – vedení, marketing, obchod, zákaznickou podporu...)
maximální soustředění, je to váš čas, buďme offline
3 - 8 h dle velikosti týmu a předpokládaného zadání